(ថ្ងៃទី 4 ឧសភា 2013, ម៉ោង 01:55:PM) | ដោយ: គ្រីទិច
ភ្នំពេញ: នៅពេលដែលគេចូលទៅកាន់ហ្វេសប៊ុក (Facebook) គេនឹងបានឃើញ សាររិ:គន់ជាច្រើនបានបាចសាចមកលើគណបក្សកាន់អំណាចហើយគណបក្សសង្គ្រោះជាតិ ដែលជាគណបក្សប្រឆាំង កំពុងតែចំណាយលុយផ្សាយពាណិជ្ជកម្មនៅក្នុងសារព័ត៌មានសង្គមមួយនេះ។ ប៉ុន្តែនៅពេលគេមើលទូរទស្សន៍ គេនឹងបានឃើញរូបភាពមនុស្សសំខាន់ៗ នៅក្នុងគណបក្សប្រជាជនកម្ពុជា បានជួបជាមួយយុវជន។ ពិសេសនៅថ្ងៃនេះ សម្តេចហ៊ុនសែន បានទៅចូលរួមផ្ទាល់បុណ្យសពរបស់យុវជនម្នាក់ ដែលបានស្លាប់នៅពេលដែលពួកគេ បានបំពេញតួនាទីជាអ្នកស្ម័គ្រចិត្ត ដើម្បីវាស់ដីធ្លីជូនប្រជាជន។
ទិដ្ឋភាពទាំងនោះ ឆ្លុះបញ្ចាំងអំពីគោលដៅរួមរបស់គណបក្សនយោបាយទាំងពីរ។ នោះ គឺពួកគេ កំពុងតែប្រកួតគ្នា ដើម្បីដណ្តើមបេះដូងអ្នកបោះឆ្នោតវ័យក្មេង ដែលតំណាងអោយជាង ៥០ភាគរយ នៃអ្នកចុះឈ្មោះបោះឆ្នោតទាំងអស់។
លោក ទេព នីថា អគ្គលេខាធិការគណៈកម្មាធិការជាតិរៀបចំការបោះឆ្នោត បាននិយាយនៅថ្ងៃនេះថា ចំនួនអ្នកចុះបញ្ជីបោះឆ្នោត មានចំនួនជាង ៩,៦ លាននាក់។ នៅក្នុងចំណោមនោះ គឺយុវជនអ្នក ដែលមានអាយុពី ១៨ ឆ្នាំ ដល់ ៣០ ឆ្នាំ គឺមានចំនួនជាង ៥២ ភាគរយ នៃចំនួនអ្នកចុះឈ្មោះបោះឆ្នោតទាំងអស់។
តួលេខនេះ បានឆ្លុះបញ្ចាំងអំពីសារសំខាន់ នៃមនុស្សវ័យក្មេង នៅក្នុងការកំណត់លទ្ធផលនៃការបោះឆ្នោត ដែលនឹងធ្វើនៅថ្ងៃទី២៨ ខែកក្កដា ខាងមុខ។
លោក ទេព នីថា បាននិយាយបន្តទៀតថា គណបក្សនីមួយៗបានធ្វើការវាយតម្លៃឃើញដោយខ្លួនគេផ្ទាល់ ហើយបានរៀបចំគោលនយោបាយ ដើម្បីទាក់ទាញមនុស្សនៅក្នុងក្រុមនេះ។
សម្តេចនាយករដ្ឋមន្ត្រី ហ៊ុន សែន បានបង្ហាញភាពលេចធ្លោច្បាស់លាស់ នៅក្នុងយុទ្ធនាការដើម្បីផ្សារភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងរបស់លោក និងគណបក្សប្រជាជន ជាមួយនឹងយុវជន។ យុទ្ធនាការរបស់គណបក្សប្រជាជនកម្ពុជា ដើម្បីក្លាយជាគណបក្សមួយ ដែលនឹងបម្រើដល់ផលប្រយោជន៍យុវជននោះ បានចាប់ផ្តើម នៅពេលដែលលោកបានប្រើប្រាស់យុវជន ជាកម្លាំងស្នូលនៅក្នុងការបែងចែកដីធ្លីដល់ប្រជាកសិករ នៅតាមបណ្តាខេត្ត នៅពេលមួយដែលជម្លោះដីធ្លី បាន និងកំពុងតែញាំញីប្រទេស ដែលមានប្រជាជនជាង ១៤ លាននាក់។
ប្រភពគួរទុកចិត្តបានមួយ បានបង្ហើបថា យុវជនយ៉ាងតិចចំនួន ៦.០០០ នាក់ហើយ បានចូលរួមនៅក្នុងការបែងចែកដីធ្លី នៅក្នុងគម្រោងដែលផ្តួចផ្តើមដោយសម្តេចហ៊ុនសែន។ នៅគ្រប់ពេលបង្ហាញមុខសាធារណ: សម្តេចហ៊ុនសែន បានបង្ហាញពីការយកចិត្តទុកដាក់របស់លោក ចំពោះយុវជន។
នៅពេលដែលយុវជនពីររូប ក្នុងក្រុមវាស់វែងដីធ្លី បានស្លាប់នោះ សម្តេចផ្ទាល់ បានចូលរួមពិធីបុណ្យសព ដើម្បីបង្ហាញសមានចិត្តដ៏ស្មោះត្រង់របស់លោកចំពោះយុវជន។
សម្តេចក៏ត្រូវបានដឹងថា មានការជួបជុំញឹកញាប់ជាមួយនឹងកម្លាំងយុវជនផងដែរ។
ចំណែកលោក ហ៊ុន ម៉ានី ដែលជាកូនប្រុសរបស់លោកផ្ទាល់ បានដឹកនាំសហភាពសហព័ន្ធយុវជនកម្ពុជា ដែលមានរចនាស័ម្ពន្ឋដ៏រឹងមាំ នៅទូទាំងប្រទេសកម្ពុជា។ សហភាពសហព័ន្ធយុវជនកម្ពុជា បានប្រកាសជាផ្លូវការនៅក្នុងមហាសន្និបាត កាលពីថ្ងៃទី២ និងថ្ងៃទី៣ ខែធ្នូ។ វាមានដើមកំណើត ចេញពីសមាគមយុវជនសង្គ្រោះជាតិកម្ពុជា។
ដើម្បីបង្ហាញថា ខ្លួនជាគណបក្ស ដែលយកចិត្តទុកដាក់ខ្លាំងបំផុតដល់យុវជននោះ គណបក្សប្រជាជនកម្ពុជា ក៏បានជ្រើសរើសបេក្ខជនតំណាងរាស្ត្រវ័យក្មេង សម្រាប់ការបោះឆ្នោតនៅពេលខាងមុខផងដែរ។ មានការវិភាគថា រដ្ឋាភិបាល នៅអាណត្តិក្រោយ ក៏នឹងមានមនុស្សវ័យក្មេង ចូលរួមផងដែរ។
ជារួម គណបក្សប្រជាជនកម្ពុជា បានរៀនចំយុទ្ធសាស្ត្រជាខ្សែសង្វាក់ ដើម្បីផ្សារសាច់ឈាម ជាមួយនឹងកម្លាំងយុវជន។
គណបក្សសង្គ្រោះជាតិ ដែលជាតួអង្គសំខាន់ សម្រាប់ប្រកួតប្រជែង ជាមួយគណបក្សប្រជាជនកម្ពុជានោះ ក៏បានយកចិត្តទុកដាក់ខ្លាំង នៅក្នុងការទាក់ទាញកម្លាំងយុវជន។ ក្រៅពីកសាងកម្លាំងយុវជន យុទ្ធនាការឃោសនាទាក់ទាញយុវជន ក៏ត្រូវបានគណបក្សប្រឆាំង ធ្វើឡើង។
វាគឺជាលើកទីមួយ នៅក្នុងប្រវត្តិសាស្ត្រនៃប្រទេសកម្ពុជា ដែលគណបក្សនយោបាយ បានប្រើប្រាស់បណ្តាញសារព័ត៌មានសង្គម និយាយអោយចំ Facebook ដើម្បីឃោសនានយោបាយ។
ក្រុមយុវជនរបស់គណបក្សសង្គ្រោះជាតិ ដែលជាការច្របាច់បញ្ចូលគ្នានៃគណបក្សសម រង្ស៊ី និងគណណបក្សសិទ្ធិមនុស្ស បានប្រើប្រាស់ Facebook
ដើម្បីទាក់ទាញអ្នកបោះឆ្នោតវ័យក្មេង។
សមាជិកយុវជន ឬអ្នកគាំទ្រគណបក្សសង្គ្រោះជាតិ បានផ្សព្វផ្សាយសារនយោបាយ ដែលមានលក្ខណៈរិះគន់យ៉ាងទូលំទូលាយ តាមរយ:សារព័ត៌មានសង្គម ពិសេស Facebook និង youtube ដើម្បីបណ្តុះបង្អាប់គណបក្សប្រជាជនកម្ពុជា។
គួរអោយចាប់អារម្មណ៍ជាងនេះទៀត គណបក្សសង្គ្រោះជាតិ ក៏បានក្លាយជាគណបក្សដំបូងគេ ដែលបានផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម តាម Facebook។ នេះជាលើកដំបូងហើយ ដែលគណបក្សនយោបាយ ធ្វើការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម ដូចអ្វីដែលបានកើតមាននៅប្រទេសអាមេរិក។
គណបក្សសង្គ្រោះជាតិ ទំនងជាមើលឃើញពីសារសំខាន់ នៃការប្រើប្រាស់ Facebook ដើម្បីធ្វើការឃោសនានយោបាយរបស់ខ្លួន។ គិតមដល់ត្រឹមថ្ងៃទី៥ ខែមេសា Facebook បានបង្ហាញតួលេខថា មានអ្នកប្រើប្រាស់ Facebook ចំនួនជាង ៧,៥ សែននាក់ហើយ ជាជនជាតិកម្ពុជា។ ភាគច្រើនជាមនុស្សវ័យក្មេង ដោយនៅក្នុងចំណោមនោះ មានមនុស្សអាយុចន្លោះពី ១៨ឆ្នាំ ទៅ ៣០ឆ្នាំ មានចំនួនរហូតដល់ ៦សែននាក់។
នេះបញ្ជាក់ថា រាល់សារទាំងឡាយ ដែលនឹងធ្វើការផ្សព្វផ្សាយតាមហ្វេសប៊ុក នឹងទៅដល់មនុស្ស ដែលមានអាយុនៅចន្លោះ ១៨ ទៅ ៣០ ឆ្នាំ ដែលមានច្រើនជាងគេនៅក្នុងបញ្ជីអ្នកបោះឆ្នោត។
លក្ខណៈពិសេសរបស់ហ្វេសប៊ុក គឺមនុស្សគ្រប់គ្នា អាចធ្វើផ្សព្វផ្សាយបន្ត នូវអ្វីដែលគេបានដាក់នៅទីនោះ។ និយាយម្យ៉ាងទៀត មនុស្សគ្រប់គ្នា គឺសុទ្ធតែអាចដើរតួជាអ្នកសារព័ត៌មាន ដើម្បីធ្វើការផ្សព្វផ្សាយព័ត៌មាន និងរូបភាពផ្សេងៗ។
ជាមួយនឹងកម្លាំងខ្លាំងបែបនេះ វាអាចនឹងមានឥទ្ធិពលខ្ពស់ នៅក្នុងការធ្វើទំនាក់ទំនងជាមួយយុវជន។
នៅពេលដែលគណបក្សធំទាំងពីរ កំពុងតែប្រកួតប្រជែងគ្នា ដើម្បីការគាំទ្រពីយុវជននោះ ពួកគេបានប្រើយុទ្ធសាស្ត្រខុសគ្នា។
តាមការសង្កេតតាមសារព័ត៌មាន គណបក្សប្រជាជនកម្ពុជា និងសម្តេច ហ៊ុន សែន បានព្យាយាមទាក់ទាញយុវជន អោយមើលឃើញអំពីអ្វី ដែលជាអំពើល្អ និងស្នាដៃរបស់គណបក្សកាន់អំណាច និងសម្តេច ហ៊ុន សែន។
ចំណែកគណបក្សសង្គ្រោះជាតិវិញ ព្យាយាមឆ្លុះបញ្ចាំងអ្វី ដែលជាបរាជ័យ ដើម្បីបោកបក់កំហឹង និងសម្អប់ចំពោះគណបក្សកាន់អំណាច។
លទ្ធផលនៃការបោះឆ្នោត នៅខែកក្កដាខាងមុខ នឹងអាចបង្ហាញថា តើយុវជននឹងជឿជាក់ទៅលើគណបក្សណាមួយជាង?៕
ទិដ្ឋភាពទាំងនោះ ឆ្លុះបញ្ចាំងអំពីគោលដៅរួមរបស់គណបក្សនយោបាយទាំងពីរ។ នោះ គឺពួកគេ កំពុងតែប្រកួតគ្នា ដើម្បីដណ្តើមបេះដូងអ្នកបោះឆ្នោតវ័យក្មេង ដែលតំណាងអោយជាង ៥០ភាគរយ នៃអ្នកចុះឈ្មោះបោះឆ្នោតទាំងអស់។
លោក ទេព នីថា អគ្គលេខាធិការគណៈកម្មាធិការជាតិរៀបចំការបោះឆ្នោត បាននិយាយនៅថ្ងៃនេះថា ចំនួនអ្នកចុះបញ្ជីបោះឆ្នោត មានចំនួនជាង ៩,៦ លាននាក់។ នៅក្នុងចំណោមនោះ គឺយុវជនអ្នក ដែលមានអាយុពី ១៨ ឆ្នាំ ដល់ ៣០ ឆ្នាំ គឺមានចំនួនជាង ៥២ ភាគរយ នៃចំនួនអ្នកចុះឈ្មោះបោះឆ្នោតទាំងអស់។
តួលេខនេះ បានឆ្លុះបញ្ចាំងអំពីសារសំខាន់ នៃមនុស្សវ័យក្មេង នៅក្នុងការកំណត់លទ្ធផលនៃការបោះឆ្នោត ដែលនឹងធ្វើនៅថ្ងៃទី២៨ ខែកក្កដា ខាងមុខ។
លោក ទេព នីថា បាននិយាយបន្តទៀតថា គណបក្សនីមួយៗបានធ្វើការវាយតម្លៃឃើញដោយខ្លួនគេផ្ទាល់ ហើយបានរៀបចំគោលនយោបាយ ដើម្បីទាក់ទាញមនុស្សនៅក្នុងក្រុមនេះ។
សម្តេចនាយករដ្ឋមន្ត្រី ហ៊ុន សែន បានបង្ហាញភាពលេចធ្លោច្បាស់លាស់ នៅក្នុងយុទ្ធនាការដើម្បីផ្សារភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងរបស់លោក និងគណបក្សប្រជាជន ជាមួយនឹងយុវជន។ យុទ្ធនាការរបស់គណបក្សប្រជាជនកម្ពុជា ដើម្បីក្លាយជាគណបក្សមួយ ដែលនឹងបម្រើដល់ផលប្រយោជន៍យុវជននោះ បានចាប់ផ្តើម នៅពេលដែលលោកបានប្រើប្រាស់យុវជន ជាកម្លាំងស្នូលនៅក្នុងការបែងចែកដីធ្លីដល់ប្រជាកសិករ នៅតាមបណ្តាខេត្ត នៅពេលមួយដែលជម្លោះដីធ្លី បាន និងកំពុងតែញាំញីប្រទេស ដែលមានប្រជាជនជាង ១៤ លាននាក់។
ប្រភពគួរទុកចិត្តបានមួយ បានបង្ហើបថា យុវជនយ៉ាងតិចចំនួន ៦.០០០ នាក់ហើយ បានចូលរួមនៅក្នុងការបែងចែកដីធ្លី នៅក្នុងគម្រោងដែលផ្តួចផ្តើមដោយសម្តេចហ៊ុនសែន។ នៅគ្រប់ពេលបង្ហាញមុខសាធារណ: សម្តេចហ៊ុនសែន បានបង្ហាញពីការយកចិត្តទុកដាក់របស់លោក ចំពោះយុវជន។
នៅពេលដែលយុវជនពីររូប ក្នុងក្រុមវាស់វែងដីធ្លី បានស្លាប់នោះ សម្តេចផ្ទាល់ បានចូលរួមពិធីបុណ្យសព ដើម្បីបង្ហាញសមានចិត្តដ៏ស្មោះត្រង់របស់លោកចំពោះយុវជន។
សម្តេចក៏ត្រូវបានដឹងថា មានការជួបជុំញឹកញាប់ជាមួយនឹងកម្លាំងយុវជនផងដែរ។
ចំណែកលោក ហ៊ុន ម៉ានី ដែលជាកូនប្រុសរបស់លោកផ្ទាល់ បានដឹកនាំសហភាពសហព័ន្ធយុវជនកម្ពុជា ដែលមានរចនាស័ម្ពន្ឋដ៏រឹងមាំ នៅទូទាំងប្រទេសកម្ពុជា។ សហភាពសហព័ន្ធយុវជនកម្ពុជា បានប្រកាសជាផ្លូវការនៅក្នុងមហាសន្និបាត កាលពីថ្ងៃទី២ និងថ្ងៃទី៣ ខែធ្នូ។ វាមានដើមកំណើត ចេញពីសមាគមយុវជនសង្គ្រោះជាតិកម្ពុជា។
ដើម្បីបង្ហាញថា ខ្លួនជាគណបក្ស ដែលយកចិត្តទុកដាក់ខ្លាំងបំផុតដល់យុវជននោះ គណបក្សប្រជាជនកម្ពុជា ក៏បានជ្រើសរើសបេក្ខជនតំណាងរាស្ត្រវ័យក្មេង សម្រាប់ការបោះឆ្នោតនៅពេលខាងមុខផងដែរ។ មានការវិភាគថា រដ្ឋាភិបាល នៅអាណត្តិក្រោយ ក៏នឹងមានមនុស្សវ័យក្មេង ចូលរួមផងដែរ។
ជារួម គណបក្សប្រជាជនកម្ពុជា បានរៀនចំយុទ្ធសាស្ត្រជាខ្សែសង្វាក់ ដើម្បីផ្សារសាច់ឈាម ជាមួយនឹងកម្លាំងយុវជន។
គណបក្សសង្គ្រោះជាតិ ដែលជាតួអង្គសំខាន់ សម្រាប់ប្រកួតប្រជែង ជាមួយគណបក្សប្រជាជនកម្ពុជានោះ ក៏បានយកចិត្តទុកដាក់ខ្លាំង នៅក្នុងការទាក់ទាញកម្លាំងយុវជន។ ក្រៅពីកសាងកម្លាំងយុវជន យុទ្ធនាការឃោសនាទាក់ទាញយុវជន ក៏ត្រូវបានគណបក្សប្រឆាំង ធ្វើឡើង។
វាគឺជាលើកទីមួយ នៅក្នុងប្រវត្តិសាស្ត្រនៃប្រទេសកម្ពុជា ដែលគណបក្សនយោបាយ បានប្រើប្រាស់បណ្តាញសារព័ត៌មានសង្គម និយាយអោយចំ Facebook ដើម្បីឃោសនានយោបាយ។
ក្រុមយុវជនរបស់គណបក្សសង្គ្រោះជាតិ ដែលជាការច្របាច់បញ្ចូលគ្នានៃគណបក្សសម រង្ស៊ី និងគណណបក្សសិទ្ធិមនុស្ស បានប្រើប្រាស់ Facebook
ដើម្បីទាក់ទាញអ្នកបោះឆ្នោតវ័យក្មេង។
សមាជិកយុវជន ឬអ្នកគាំទ្រគណបក្សសង្គ្រោះជាតិ បានផ្សព្វផ្សាយសារនយោបាយ ដែលមានលក្ខណៈរិះគន់យ៉ាងទូលំទូលាយ តាមរយ:សារព័ត៌មានសង្គម ពិសេស Facebook និង youtube ដើម្បីបណ្តុះបង្អាប់គណបក្សប្រជាជនកម្ពុជា។
គួរអោយចាប់អារម្មណ៍ជាងនេះទៀត គណបក្សសង្គ្រោះជាតិ ក៏បានក្លាយជាគណបក្សដំបូងគេ ដែលបានផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម តាម Facebook។ នេះជាលើកដំបូងហើយ ដែលគណបក្សនយោបាយ ធ្វើការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម ដូចអ្វីដែលបានកើតមាននៅប្រទេសអាមេរិក។
គណបក្សសង្គ្រោះជាតិ ទំនងជាមើលឃើញពីសារសំខាន់ នៃការប្រើប្រាស់ Facebook ដើម្បីធ្វើការឃោសនានយោបាយរបស់ខ្លួន។ គិតមដល់ត្រឹមថ្ងៃទី៥ ខែមេសា Facebook បានបង្ហាញតួលេខថា មានអ្នកប្រើប្រាស់ Facebook ចំនួនជាង ៧,៥ សែននាក់ហើយ ជាជនជាតិកម្ពុជា។ ភាគច្រើនជាមនុស្សវ័យក្មេង ដោយនៅក្នុងចំណោមនោះ មានមនុស្សអាយុចន្លោះពី ១៨ឆ្នាំ ទៅ ៣០ឆ្នាំ មានចំនួនរហូតដល់ ៦សែននាក់។
នេះបញ្ជាក់ថា រាល់សារទាំងឡាយ ដែលនឹងធ្វើការផ្សព្វផ្សាយតាមហ្វេសប៊ុក នឹងទៅដល់មនុស្ស ដែលមានអាយុនៅចន្លោះ ១៨ ទៅ ៣០ ឆ្នាំ ដែលមានច្រើនជាងគេនៅក្នុងបញ្ជីអ្នកបោះឆ្នោត។
លក្ខណៈពិសេសរបស់ហ្វេសប៊ុក គឺមនុស្សគ្រប់គ្នា អាចធ្វើផ្សព្វផ្សាយបន្ត នូវអ្វីដែលគេបានដាក់នៅទីនោះ។ និយាយម្យ៉ាងទៀត មនុស្សគ្រប់គ្នា គឺសុទ្ធតែអាចដើរតួជាអ្នកសារព័ត៌មាន ដើម្បីធ្វើការផ្សព្វផ្សាយព័ត៌មាន និងរូបភាពផ្សេងៗ។
ជាមួយនឹងកម្លាំងខ្លាំងបែបនេះ វាអាចនឹងមានឥទ្ធិពលខ្ពស់ នៅក្នុងការធ្វើទំនាក់ទំនងជាមួយយុវជន។
នៅពេលដែលគណបក្សធំទាំងពីរ កំពុងតែប្រកួតប្រជែងគ្នា ដើម្បីការគាំទ្រពីយុវជននោះ ពួកគេបានប្រើយុទ្ធសាស្ត្រខុសគ្នា។
តាមការសង្កេតតាមសារព័ត៌មាន គណបក្សប្រជាជនកម្ពុជា និងសម្តេច ហ៊ុន សែន បានព្យាយាមទាក់ទាញយុវជន អោយមើលឃើញអំពីអ្វី ដែលជាអំពើល្អ និងស្នាដៃរបស់គណបក្សកាន់អំណាច និងសម្តេច ហ៊ុន សែន។
ចំណែកគណបក្សសង្គ្រោះជាតិវិញ ព្យាយាមឆ្លុះបញ្ចាំងអ្វី ដែលជាបរាជ័យ ដើម្បីបោកបក់កំហឹង និងសម្អប់ចំពោះគណបក្សកាន់អំណាច។
លទ្ធផលនៃការបោះឆ្នោត នៅខែកក្កដាខាងមុខ នឹងអាចបង្ហាញថា តើយុវជននឹងជឿជាក់ទៅលើគណបក្សណាមួយជាង?៕

No comments:
Post a Comment